Cześć! Allegro ADS to świetne narzędzie do promowania swoich ofert. W mojej opinii jest to zdecydowanie lepsza opcja niż standardowe promowanie. Decydując się na Allegro ADS, płacisz za kliknięcie w Twoją sponsorowaną ofertę, a nie za promowanie, które wiąże się z kosztem poniesionym z góry oraz dodatkową prowizją od sprzedaży. Szczegółowe analizy rentowności metod promowania opiszę innym razem. Dzisiaj na tapetę leci 7 błędów, które popełnia prawie każdy sprzedawca, który decyduje się na korzystanie z kampanii linków sponsorowanych.

Obawa Przed Przepaleniem Budżetu

Allegro ADS

To chyba najczęstsza obawa wśród sprzedawców. Nie wiem dlaczego, ale powstał ogromny mit, który głosi, że Allegro ADS nie działa. Wielu sprzedawców boi się, że kupujący będą klikać w oferty, a później będą wchodzić w oferty konkurencji i tam dokonywać zakupów.

Jest też grono sprzedawców, które uważa, że boty wyklikują reklamy i tylko przepalają budżet. Tak się składa, że Allegro przygotowało się na taką ewentualność i śledzi tego typu nieczyste zagrywki.

Ostateczny wniosek jest taki, że nie ma się czego obawiać, tylko należy skorzystać z narzędzia i docierać do większej ilości klientów.

Wrzucenie Wszystkich Posiadanych Ofert

Allegro ADS
allegro.pl

Allegro ADS to bardzo proste w działaniu narzędzie. Wystarczy kilka kliknięć i można wrzucić wszystkie swoje oferty do narzędzia i je reklamować. To ogromny błąd, który mimo tego, że wygeneruje jakieś sprzedaże, ale na pewno większość budżetu reklamowego zostanie wykorzystana bez żadnego efektu.

Jest wiele strategii, które mówią o tym, jakie oferty reklamować, jednak nie istnieje taka, która mówi, żeby to były wszystkie oferty. Proces wyboru ofert do reklamowania powinien zostać poprzedzony odpowiednią analizą.

Brak Przeprowadzania Procesu Optymalizacji

Optymalizacja

Są również tacy sprzedawcy, którzy zdecydują się na Allegro ADS, wybiorą nawet oferty po jakiejś zgrubnej analizie i…zostawiają reklamę samą sobie.

Mimo tego, iż to narzędzie jest bardzo proste, to promowanie w ten sposób wymaga ciągłej analizy i doglądania. W skrócie chodzi o to, aby wyrzucać z kampanii nierentowne produkty, a pompować dodatkowym budżetem te, które mają dobry potencjał sprzedażowy.

Reklamowanie Bez Analizy Ofert

Allegro ADS

W korzystaniu z Allegro ADS chodzi o to, aby klient kliknął ofertę i uznał, że jest ona tak dobra, że wykona jakąś dalszą interakcję (dodanie do obserwowanych, dodanie do koszyka, dokonanie transakcji).

Wiadomo, że nie każdy klient, który klika, zrobi coś takiego, ale jeśli na 100 kliknięć nikt nie dokonał zakupu, to prawdopodobnie coś jest z tą ofertą nie tak. W grę wchodzi tutaj wiele opcji, ale najczęściej cena lub warunki sprzedaży nie odpowiadają kupującym.

Często widzę, przeglądając Allegro, że sprzedawcy z Polski sprzedają w formule dropshippingu produkty z Chin. Klient jest zainteresowany ofertą, ponieważ jest dla niego atrakcyjna cena. Następnie wchodzi w ofertę i widząc czas dostawy, natychmiast ją zamyka. To przepis na wyrzucanie pieniędzy z budżetu reklamowego w błoto.

Dodatkowo można nabawić się jeszcze jednego problemu związanego z dropshippingiem z Chin, który może skutkować nałożeniem dużych kar. Przykładowy case study opisuje na swoim blogu Weronika, zajmująca się legalnością sklepów internetowych. Sprzedawca uprawiający taki sport zapłacił karę w wysokości 10 tys. zł.

Nieprawidłowa Struktura Kampanii

Allegro ADS

Nieznajomość tego, jak funkcjonuje Allegro ADS, skutkuje niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy na kliknięcia. Jeśli już zdecydujesz się reklamować za pomocą ADS i świadomie wybierzesz oferty, to zadbaj również o prawidłową strukturę. Fundamentalna zasada, której należy przestrzegać, to umieszczanie w ramach jednej kampanii ofert, które znajdują się w tej samej kategorii. W przeciwnym wypadku zapłacisz za kliknięcia więcej, niż gdy dokonasz takiego zabiegu.

Stworzenie prawidłowej struktury kampanii oszczędza również Twój czas. Optymalizacja to bardzo ważny proces i jest zdecydowanie prostsza, jeśli kampania ma jasną i klarowną strukturę.

Oczekiwanie Natychmiastowych Wyników

Allegro ADS

Minimalny okres, aby można było stwierdzić czy kampania działa lub nie, to moim zdaniem co najmniej 14 dni. Optymalnie jest to pełny miesiąc. Dopiero po takim okresie warto zabrać się za wyciąganie wniosków i przeprowadzanie optymalizacji.

Ma to związek m.in. z trybem życia człowieka. Większość dostaje wypłatę 1 lub 10 dnia danego miesiąca. Trend tygodniowy zakupów wygląda tak, że najwięcej jest realizowanych w niedzielę, poniedziałek oraz wtorek, ponieważ kupujący liczą, że produkt dotrze do nich przed końcem tygodnia. Z drugiej strony jest jeszcze Allegro, które również potrzebuje trochę czasu na zaindeksowanie i „przemielenie” kampanii pod swój algorytm.

Używanie Allegro ADS Express

Na sam koniec zostawiłem ogromny błąd. Allegro ADS Express to jedno z najnowszych narzędzi udostępnionych wg Allegro dla „zapracowanych” osób. Kampanie z wykorzystaniem Allegro ADS Express są nawet dwukrotnie droższe. Wobec tego, jeśli płacisz miesięcznie na działania reklamowe 5 tys. złotych, to z wykorzystaniem Allegro ADS express zapłacisz nawet 10 tys. zł. Chyba lepiej, aby w Twojej kieszeni zostało te 5 tys. zł na inne działania?

Korzystaj z Allegro ADS

Allegro ADS

To zdecydowanie świetne narzędzie. Aktualnie dla osób prowadzących samodzielne działania reklamowe nie ma możliwości odpalenia reklamy na konkretne słowa kluczowe, ale dla konkretnej oferty. Mam nadzieję, że w przyszłości taka opcja zostanie udostępniona również taka opcja. Tymczasem, trzeba korzystać, z tego co jest. Aby zarabiać jeszcze, więcej unikaj błędów wymienionych powyżej i do następnego. Cześć!